1. Salissamme on virtuaaliryhmäliikuntatilat. Tunteja on ajastettu alkamaan automaattisesti kaikkina päivinä. Salin ollessa vapaa tunnin voi myös käynnistää itse salin seinällä olevalta kosketusnäytöltä. Voit pyytää henkilökunnalta opastusta virtuaalituntien käytöstä.

Miksi harjoitella virtuaalituntien kanssa?

Salimme on auki joka päivä klo 5-23. Live-ryhmäliikuntatunteja on kuitenkin vain aikoihin jotka ovat suosittuja suuremmalle osalle asiakkaista. Jos live-tuntien ajat eivät käy sinulle, vaihtoehtona on virtuaalitunnit. Näille voit osallistua oman aikataulusi mukaan aina kun salissa ei ole muuta toimintaa.

Virtuaalituntien avulla voit tulla treenaamaan tunteja joita et ole vielä valmis harjoittelemaan muiden mukana live-tunneilla. Jos olet epävarma siitä jaksatko treenata kokonaisen esim. BODYPUMP-tunnin, voit tulla harjoittelemaan sen videon mukana ja pitää taukoja tarvittaessa tai jättää joitain osioita treenaamatta kokonaan.

Virtuaalitunnit käyvät myös lasten kanssa treenaamiseen. Voit ottaa lapsen mukaan saliin ja samalla treenata kun lapsi esim. nukkuu tai leikkii vieressä. Videon äänenvoimakkuutta voi säätää kosketusnäytöstä.

 

Ohjeet virtuaalituntien käynnistämiseen 1. salin kosketusnäytöltä

 

1. Valitse tunti valikosta näpäyttämällä sormella tunnin kuvaketta.

Valittavanasi on Les Mills-virtuaalitunnit ja valikoima CMS-virtuaalitunteja. Kuvakkeen alla lukee tunnin kesto.

Näpäytettyäsi tunnin kuvaketta sivuun avautuu näytevideo tunnista.

2. Kun olet valinnut sopivan videon paina näytevideon alapuolella olevaa ALOITA-näppäintä.

3. Videokangas tulee alas ohjaajan paikalle ja ajastin näyttää ruudulla milloin tunti alkaa. 

Videon alussa kerrotaan mitkä välineet tarvitset tunnille.

4. Videon äänenvoimakkuutta voi säätää kosketusnäytöltä.

Näpäytä sormella kuvan alalaitaa ja saat valikon josta voit keskeyttää ja tauottaa videon. Saat myös säädettyä äänenvoimakkuutta sieltä.

 

CMS-VIRTUAALITUNNIT

CMS-virtuaalitunnit ovat suomenkielisiä.

 

CORE ABS 30min

Tällä kehonhallintatunnilla perustuntia haastavammat keskivartalon liikkeet takaavat Poweria Coreen. Ota vatsalihaksiesi kanssa haaste vastaan ja osallistu CMS Core ABStunnille. Tehokas treeni vain 30 minuutissa.
Tunti sopii kaikille, vasta-alkajista jo pitkään treenanneille. Liikkeet pystyy tekemään omaan tahtiin ja näin voi haastaa itsensä omien voimien mukaan.
Ota mukaasi juomapullo sekä pieni hikipyyhe.

Ohjaaja Jaana Lilja

KUNTOJUMPPA 30 min

Erittäin helppo ja hauska tunti. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kokoisille sekä naisille että miehille. Tähän tuntiin kuuluu helpot askeleet eikä lainkaan hyppelyitä. Jokainen osallistuja voi tehdä liikkeet omaan tahtiin. Tältä tunnilta on hyvä aloittaa oma liikunnallinen elämä.
Mukaan juomapullo ja hikipyyhe.

Ohjaaja Nina Wilenius

POWER BODY 45 min

Lyhyen lämmittelyn jälkeen suoritetaan käsipainoilla ja tangoilla tehokas 3 liikkeen lihaskuntosarja ja välissä nostetaan sykettä erilaisilla helpoilla liikkeillä 2 minuuttia. Tunnilla tehdään 3 erilaista lihaskuntopatteria, niin että keho tulee treenattua monipuolisesti läpi. Tehokas ja monipuolinen treeni kaikille kunnon hikeä kaipaaville.
Tunnille mukaan hikipyyhe ja juomapullo.

Ohjaaja Petra Vuorinen

KAHVAKUULA 30-45 min

Kahvakuulatunti on lihaskuntotunti, jolla harjoitellaan kehoa hyvin monipuolisesti. Voima, kehonhallinta ja liikkuvuus kehittyvät tällä tunnilla unohtamatta hengästymistä. Tällä tunnilla pystyt haastamaan itsesi ja tekemään tehokkaan kovan treenin, mutta myös aloittamaan oman kahvakuula-urasi videon opastuksella.
Mukaan hikipyyhe ja juomapullo.

Ohjaaja Joachim Bartholdi

YOGA FLOW 45-60 min

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla.

Ohjaaja Petra Vuorinen

RENTOUTUS 15-30 min

Ota itsellesi hetki aikaa ja pysähdy. Nyt on aika rentoutua kaiken kiireen keskellä ja lähteä puolentunnin rentouttavalle virtuaalimatkalle.

Ohjaaja Niina Saarman-Bartholdi

CMS CORE 45 min

Tule haastamaan keskivartalosi ja kehittämään kehonhallintaa. Tunnilla opit kannattelemaan vartaloasi ryhdikkäästi, parannat tasapainoa sekä kehon yleistä hallintaa. Keskivartalon pinnallisten ja syvien lihasten harjoittamista voidaan suositella naisille ja miehille ikään tai kuntoon katsomatta.
Ota mukaasi pieni hikipyyhe. Jalkineita ei välttämättä tarvita.

BOOTCAMP 45 min

CMS Bootcamp on sinulle, joka kaipaat tuloksia, nopeaa treeniä, etkä pelkää haastaa itseäsi. Videolla ohjaajan tehtävänä tällä tunnilla on piiskata sinusta kaikki irti perusliikkeitä suorittaen. Bootcamp haastaa liikkujan antamaan itsestään kerta kerran jälkeen enemmän. Näin myös saavutat tässä ryhmässä enemmän. Uskallatko sinä ottaa haasteen vastaan?
Ota mukaasi juomapullo sekä pieni hikipyyhe.

FOAMROLLER 30 min

Tunnilla suoritetaan sekä pilateksesta että syvävenyttelystä tuttuja liikkeitä rullaa (foamroller) apuna käyttäen. Tunnin tavoitteena on rentouttaa ja notkistaa lihaksia, jotta vartalollemme tarkoitettu luonnollinen liike olisi mahdollista. Näin harjoittelemalla opit tunnistamaan kehosi tarpeet ja työskentelemään aktiivisesti niiden puolesta. Tietoinen hengitys on olennainen osa harjoittelua.

Tunti sopii kaikille hyvinvoinnistaan kiinnostuneille ihmisille kehonhuoltotunniksi.
Ota mukaasi pieni hikipyyhe.
Jalkineita ei välttämättä tarvita.

CMS FEVER 45 min

Täydennetään myöhemmin.

KEHONPAINOHARJOITTELU 30 min

Tunnilla on tavoitteena tehdä omasta kehosta vahvempi ja liikkuvampi. Liikkeet tehdään oman kehonpainolla ja näin lisätään myös oman kehon tuntemusta. Keho vahvistuu kokonaisvaltaisesti, ryhti paranee ja syvät lihakset aktivoituvat. Tämän treenin avulla kannattelet kehoasi paremmin ja myös kuntosi kohenee. Vahva ja hyvinvoiva keho myös tuntuu ja näyttää hyvältä.
Ota mukaasi juomapullo sekä pieni hikipyyhe.

VENYTELLEN VETREÄKSI 30 min

Koko kehon lihaksistoa palauttava ja rentouttava lihashuoltotunti. Keskipitkien ja pitkien venytysten tuloksena ryhti oikenee sekä lihasten suorityskyky palautuu ja vähitellen kasvaa lihaskireyksien hellittäessä. Suoritettavat venytysliikeet ovat helppoja ja vaihtoehtoja löytyy kaikille.
Suosittelemme lämmittelemään kevyesti ennen venyttelyä.

Tunti sopii hyvin yhdistettäväksi muihin ryhmäliikunta tai virtuaali-tunteihin.
Ota mukaasi pieni hikipyyhe. Jalkineita ei välttämättä tarvita.

 

LES MILLS-VIRTUAALITUNNIT

Les Mills- virtuaalitunnit ovat englanninkielisiä ilman tekstitystä.

 

BODYPUMP 30 JA 60 min

BODYBALANCE 30 ja 60 min

CXWORX 30 min

BODYCOMBAT 30 ja 60 min

LESMILLS GRIT 30 min

SH´BAM 45 min

Les Mills-tuntikuvaukset ja demovideot