BODYPUMP™


Koko kehon kattava ja tehokas lihaskuntoharjoitus. BODYPUMP-tunnilla harjoitukset tehdään levytankoa, -painoja ja step-penkkiä käyttäen. Liikkeet tehdään musiikin tahtiin yksinkertaisilla liikeyhdistelmillä. Ohjaaja antaa suosituspainot ennen työ-osuuksia mutta painot voi valita täysin myös oman kuntotason mukaan. Osaan liikkeistä ohjaaja antaa vaihtoehtoja jos perusversio ei sovellu. Tunti ei sisällä yleensä hyppyjä. Tunnilla (60min) tehdään lämmittelyn jälkeen kahdeksan lihaskunto-osiota ja lopuksi venyttely. Tunnin aikana lihaskuntoliikkeitä tulee yhteensä 800-1000. Tunnin koreografia ja musiikki vaihtuvat 3 kuukauden välein. Tunti soveltuu myös raskaana oleville.

Tunnin hyödyt:

Kehittää lihaskestävyyttä pitkien työsarjojen aikana

Lisää energiankulutusta (tunnin aikana voit polttaa 400-600 kcal)

Kehitystä on helppo säätää painoja lisäämällä

Tehokas harjoitus koko vartalolle tunnin aikana

Tunnilla käytettävät liikkeet on sovellettavissa kuntosaliharjoitteluun

 

CXWORX™


CXWORX™ on tunti, joka haastaa keskivartalosi uudella tavalla. Personal Trainereiden kehittämä tunti sisältää dynaamisia ja staattisia lihaskunto-, tasapaino- ja lihashallintaliikkeitä. Tunnilla käytetään välineenä kahvallista vastuskuminauhaa. Lisähaastetta liikkeille saadaan lisäämällä levypaino mukaan osaan liikkeistä. Liikkeet tehdään musiikin tahtiin. Tunnilla ei tehdä hyppyjä. Osa liikkeitä tehdään lattialla polvien ja/tai kyynärpäiden varassa. Tunnin koreografia ja musiikki vaihtuvat 3 kuukauden välein. Tuntia ei suositella raskaana oleville.

Tunnin hyödyt:

Parantaa tasapainoa ja lihasten funktionaalista voimaa

Hyvä lisä keskivartalon lihasten harjoittamiseen esim. kuntosalitreenin lisäksi

Nopea treeni jos aikaa ei ole paljon käytettäväksi kerralla

 

LESMILLS GRIT™ STRENGTH


Raskas 30 minuutin HIIT-harjoitus (High Intensity Interval Training). Välineinä käytetään levytankoa ja -painoa. Osa liikkeistä tehdään kehonpainoharjoitteluna. Tunti sisältää paljon hyppyjä mutta on mahdollista tehdä myös ilman niitä. Tunnin aikana vuorottelevat korkealla sykkeellä tehtävät työ-osuudet ja lepo. Tunti ei sisällä koreografiaa ja liikkeet tehdään omaan tahtiin ohjaajan määräämän ajanjakson sisällä. Tuntia ei suositella raskaana oleville.

Tunnin hyödyt:

Koko kehoa raskaasti kuormittava lihaskuntotunti lyhyessä ajassa

Tunnin aikana ja sen jälkeen energiankulutus nousee huomattavasti

Kehittää hapen- ja verenkiertoelimistön kuntoa

Säännöllisellä harjoittelulla tulokset huomaa nopeasti

 

BODYSTEP™


BODYSTEP on nopeatempoinen aerobista kuntoa kehittävä tunti. Tunnilla askelletaan laudalle, jonka korkeutta voidaan välillä nostaa tai laskea. Tunti koostuu yksinkertaisista ja tehokkaista liikkeistä jotka tehdään musiikin tahtiin. Tunti sisältää hyppyjä mutta on mahdollista tehdä myös ilman niitä. Musiikki ja koreografia vaihtuvat 3 kuukauden välein. Tunti soveltuu raskaana oleville.

Tunnin hyödyt:

Kehittää aerobista kuntoa

Kehittää alavartalon lihaskuntoa ja koordinaatiota

BODYJAM™


BODYJAM on energinen tanssitunti, jossa hauskanpito ja hikoileminen ovat pääasia. Tunti koostuu mm. hip hop-, street-, latino- ja jazztanssin liikkeistä. Tunti sopii hyvin myös tanssiharrastusta aloitteleville. Tunti sisältää lämmittelyn, kaksi pitempää koreografiaa ja loppujäähdyttelyn.

Tunnin hyödyt:

Hyvä vaihtoehto aerobiselle treenille lihaskuntotuntien lisänä

Liikunta ja hauskanpito yhdistyvät tehokkaaksi treeniksi

Koordinaatiokyky ja kehonhallinta paranevat

 

BODYBALANCE™

Tunnilla yhdistyvät jouhevasti Jooga, Tai Chi ja Pilates. Se tekee kehostasi joustavamman ja voimakkaamman, mutta myös auttaa sinua keskittymään ja rauhoittumaan. Hallittu hengitystekniikka, keskittyminen ja harkitut, ohjatut liikesarjat yhdessä musiikin kanssa luovat harjoituksen, jonka päämääränä on luoda sekä keholle että mielelle harmonia ja tasapaino.

Jokainen treeni sisältää noin 45 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, joita seuraa kymmenen minuutin meditaatio ja rentoutuminen. Tunti alkaa helpoilla ja virtaavilla Tai Chi -liikkeillä joilla keskityt itseesi kehosi samalla lämmetessä. Tämän jälkeen seuraa Joogasta ja Pilateksesta tuttuja liikesarjoja, joiden tarkoituksena on voimistaa ja virittää kehosi tärkeitä lihasryhmiä. Asentojen ja venytysten tarkoitus on notkeuttaa ja tehdä kehostasi joustavamman. Viimeiset kymmenen minuuttia harjoitetaan meditaatiota, joilla on tarkoitus korostaa treenin vaikutusta kehoosi ja mieleesi, mutta myös rentouttaa ja keventää mieltä.

Tunti ei sisällä hyppyjä ja soveltuu raskaana oleville. Tunnilla ei tarvitse aikaisempaa kokemusta esim joogasta.

Tunnin hyödyt:

Lisää liikkuvuutta lihaksiin ja niveliin.

Edistää verenkiertoa.

Auttaa keskittymisessä ja rauhoittaa.

Palauttaa kehoa raskaammista harjoituksista.

 

BODYCOMBAT™

BODYCOMBAT on voimistava treeni, jossa laitat kehosi äärirajoille. Tämä äärimmäisen energinen ohjelma saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä Karatesta, nyrkkeilystä, Taekwondosta, Tai Chistä, Capoeirasta ja Muay Thaista (thainyrkkeily). Tunteja tukee energinen musiikki. Isket, lyöt, potkit ja teet kata-liikkeitä polttaen samalla hurjan määrän kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa. Tunnilla ei ole kontaktiharjoittelua etkä tarvitse paria.

Tunti alkaa kahdella lämmittelyosuudella joilla saadaan ylä- ja alavartalo lämpimäksi tuntia varten.

Tunti koostuu useista koreografiaa sisältävistä harjoituksista joissa lyödään, potkitaa, hypitään ja tehdään lihaskuntoliikkeitä eri tyyleillä. Tunnin lopussa on vatsalihasharjoitus ja venyttely.

Tunti sisältää hyppyjä mutta on mahdollista tehdä myös ilman niitä. 

Tunnin hyödyt:

Todella tehokas aerobinen harjoitus.

Kuluttaa paljon energiaa.

Kehittää lihaskestävyyttä ja tasapainoa.

Aktivoi voimakkaasti ylävartaloa ja antaa liikettä passiivisille lihaksille.